1000 punten Soviets vs Germans

Plaats hier je After Action Reports.
Plaats reactie
Krasnoarmeyets
Soldaat
Berichten: 22
Lid geworden op: 10-05-2013 20:04

1000 punten Soviets vs Germans

Bericht door Krasnoarmeyets » 18-08-2013 22:34

Van Facebook ook maar even hier, het gevecht tussen generel en mij:
Zaterdag was het dus weer tijd voor een nieuwe battle. Nu volgt het AAR in groffe lijnen.
Deze keer speelde ik met het glorieuze Rode Leger tegen de Facistische horde (aka Nigel :P).
Ik had een tijdje geleden al een lijst gemaakt gebasseerd rond 2 T34/85's en hun 5 man squads tank riders.
Nu was het tijd om deze lijst maar eens te testen voordat ik verder alles bij elkaar ga kopen.
De lijst volgt nog wel een keer als ik deze heb geperfectioneerd.

Aangezien ik eerst wilde kijken of het werkte als aanvals lijst, zoals ik hem heb ontworpen, besloten we maar om 3 scenario's te rollen.
Het werd weer dezelfde als de vorige keer, point defence.
Ik zou dus weer aanvallen en Nigel verdedigen.
Deze keer waren de dug-out (geheel rechts (of links voor mij)), een bos (in het midden) en een bunker (hier precies tussen in) de objectives.

We begonnen weer met de artillery strike, die ik weer haalde :D .
Deze keer had deze weer wat meer effect, de meeste eenheden hadden weer wat pinning.
Helaas voor Nigel, vloog zijn Panzer IV in de fik.
Zijn crew besloot op dat moment de tank te verlaten en hij was dus vernietigd.

Hierna begon mijn aanval, als eerste reed ik de eerste T34 de tafel op. Deze advancede en schoot op de Puma.
Ik had alleen een 6 nodig en miste.
Verder kwamen al mijn troepen de tafel op die beurt, behalve mijn scouts en spotters die er al waren.
De mortars en artillery stelde zich op en de andere t34 en mijn gratis rifle squad geen volle pas richting de vijand.
Nigel schoot nog met zijn mortar, zonder effect, en met zijn sniper team, die 1 van mijn observers doodde.

De tweede beurt bewoog ik weer verder naar voren, en schoot ik met mijn artillerie, helaas zonder veel effect.
Maar mijn scouts wisten wel zijn observer van zijn mortar te doden.
Nigels reactie was wat effectiever, hij schoot met 1 squad met lmg's 2 rifleman af, die daarna dankzij de green regel regular werden.
Verder haalde de Puma zijn pinning test niet waardoor deze niets kon doen.
Ook bewogen meerdere infanterie squads de tafel op, goed verdeeld over de tafel.

In beurt 3 ging er meer gebeuren.
Nigel schoot op mijn t34 met 2 panzerfausts, en ondanks dat ze misten sprongen mijn tankriders wel van de tank af.
Zijn sniper die in ambush lag zag zijn kans schoon en schoot. Hierbij doodde hij er 1.
Daarop volgde een charge van mijn scouts de bunker in, waarbij de sniper werd gedood.

Ondertussen advancede mijn T34 richting de loopgraaf tussen de bunker en dug-out. Hierbij vuurde deze op de squads daar.
De tankodesantniki sprongen er af en advancede en ook het riflesquad advancede. Ondertussen waren er al redelijk wat verliezen aan nigels kant rond de dug-out en bunker.
1 riflemen squad brak en Fubarde, waardoor er nog meer verliezen ontstonden en de dug-out uit handen viel en door mij kon worden geclaimed.
Nigel assaulte de scouts in de bunker en vernietigde ze.
Mijn officier volgde daarna nog met een heroïsche charge die Held van de Sovjet-unie waardig was, helaas was het effect niet goed genoeg en werd hij afgemaakt.
2 squads van Nigel in het midden hadden inmiddels nog 2 kills gemaakt op mijn tankodesantniki daar.

In beurt 4 volgde dan toch de echte beslissing.
Mijn Riflesquad assaulte zijn mmg naast de bunker en vernietigde ze.
Het rifle squad in de bunker reageerde daarna nog met een alles of niets charge.
Helaas had Nigel geen geluk en werd het niets. Mijn rifle squad kon ook de bunker claimen dat betekende dat ik op winst stond.

In het midden was er die beurt ook nog wat gevochten met wat verliezen over en weer waardoor het eigenlijk wel voorbij was.
Daarbij was het ook weer bijna tijd om te stoppen en het was dus een duidelijke winst voor mij :D
Nu nog wat dingen bijschaven aan de lijst.

The longer the battle lasts the more force we'll have to use!

Dutch Grenadier
Beheerder
Berichten: 160
Lid geworden op: 29-04-2013 20:20

Bericht door Dutch Grenadier » 18-08-2013 23:24

Ik heb heb gelezen op FB. Nu nog foto's erbij :)
"Forever trust who we are"

Plaats reactie