German army traits

Stel hier vragen met betrekking tot Bolt Action.
Dutch Grenadier
Beheerder
Berichten: 160
Lid geworden op: 29-04-2013 20:20

German army traits

Bericht door Dutch Grenadier » 11-05-2013 16:00

Ik heb op bet Warlord forum gevraagd waarom de Duitsers geen extra special traits hebben. Dat heeft tot felle dicussies geleid en de conclusie is dat ik ze maar eens zelf moet bedenken en testen. Dan worden ze misschien wel toegepast door Warlord. Dus denk ff mee.
"Forever trust who we are"

Dutch Grenadier
Beheerder
Berichten: 160
Lid geworden op: 29-04-2013 20:20

Bericht door Dutch Grenadier » 11-05-2013 16:02

Stosstactik

On a succesfull morale test any German infantry squad may make extra move in any direction towards the enemy. They may move up to 3".
"Forever trust who we are"

Dutch Grenadier
Beheerder
Berichten: 160
Lid geworden op: 29-04-2013 20:20

Bericht door Dutch Grenadier » 11-05-2013 16:11

Expert gunners

German tank gunners have seen alot of combat and are very experienced in shooting up enemy armor. Any German armor with a medium anti tank gun or higher get a +1 to hit.
"Forever trust who we are"

Emp
Soldaat
Berichten: 30
Lid geworden op: 11-05-2013 10:29

Bericht door Emp » 11-05-2013 22:48

Opletten met vragen te stellen die al veel gesteld zijn daar. Ze kunnen nogal debiel reageren daar :wink:
Ik heb het ook al een paar keer voor gehad. Toen ik ze een vraag vroeg over de LMG's kwamen ze ook op de proppen met allerlei domme opmerkingen maar geen enkel deftig antwoord.
Sommigen voelen zich daar nogal heer en meester. Waarschijnlijk omdat ze in het echte leven gewoon zielig zijn.


En om op je vraag te antwoorden.
Niet echt vind ik. Elk leger heeft zo zijn voor en nadelen.
Zo krijgen de britten een gratis artillery observer. Hebben de amerikanen hun voordeel met die mg's op hun jeeps en kunnen de duitsers genieten van hun buzzsaw.

Op elk leger bestaat een passend antwoord....je moet deze alleen zien te vinden.

Als je wil dingen gaan verzinnen om er aan toe te voegen, doe maar. Maar reken er maar niet op dat ze je daar op het BA forum met open armen en trompetgeschal gaan ontvangen.
Het "xxx leger heeft een te groot voordeel" is gewoon een eindeloze discussie.

De reden waarom velen dit denken van de duitsers is volgens mij omdat in het het German Army book geen drastisch andere zaken beschreven staan. Bij de amerikanen, britten, russen en jappen is dat wel zo. Maar als je het gewoon objectief bekijkt merk je ook dat het duitse leger in de gewone rulebook beter zijn verschillende onderdelen beschrijft. Bij de amerikanen heb je dat dan weer niet.
There's something in the fog...

Dutch Grenadier
Beheerder
Berichten: 160
Lid geworden op: 29-04-2013 20:20

Bericht door Dutch Grenadier » 12-05-2013 00:03

Ja ik had zelf ook al wel het idee dat men zich geweldig vind op het Warlord forum. Maar als je de discussie gevolgd hebt vind ik wel dat ik een goed standpunt maak. De Duitsers hebben mooi spul en ja dat spul is sterk maar het komt tegen een prijs. Terwijl de andere legers hun leuke dingen gratis krijgen. Ik bedoel dan niet de National rules maar de extra rules die in de leger boeken staan. En die regels hebben de Duitsers dus niet. Ik verwacht geen wonderen maar wie weet...
"Forever trust who we are"

generel
Soldaat
Berichten: 80
Lid geworden op: 05-05-2013 18:09

Bericht door generel » 12-05-2013 00:20

Ik vind Duitsers heel erg goed,
veel keuze aan tanks, je kunt echt elk squad 2 LMG geven, je NCO gaat nooit stuk, je hebt assault weapons, je kunt elk squad goed tegen iets maken, en ja het kost punten maar daar speel je Duisterland voor, ik ben voor een groep Rangers echt veel meer kwijt dan voor een duits squad die vele malen beter zijn.,

En ik denk dat Amerikanen ook beter zijn in het rulebook puur omdat ik daar veteran squads mee kan nemen die veel goedkoper zijn, en meer opties hebben.

ik denk zelf dat de russen een beetje te veel kunnen en mogen.

Emp
Soldaat
Berichten: 30
Lid geworden op: 11-05-2013 10:29

Bericht door Emp » 12-05-2013 08:09

generel schreef:je NCO gaat nooit stuk
Hoe doe je dat?
50% kans dan je nco toch sneuvelt. Rol van 1,2 en 3 (of is het nu 4,5 en 6?)

DG heeft inderdaad wel een punt dat alles veel meer kost om te fielden.
Ik heb de discussie niet gevolgd want als ze te veel gaan zwanzen haak ik af. Ik denk er dan het mijn van.
There's something in the fog...

Krasnoarmeyets
Soldaat
Berichten: 22
Lid geworden op: 10-05-2013 20:04

Bericht door Krasnoarmeyets » 12-05-2013 14:37

Ik ben het een beetje met beide eens. Op zich is het misschien leuk om nog wat specifieke (gratis?)regels te bedenken voor bijvoorbeeld scenario's die je op historische eenheden of gebeurtenissen wilt baseren.

Aan de andere kant denk ik dat de Duitsers in het basis regelboek al een voorsprong hadden op de rest en dat er nu dus wat meer bij de andere legers is bedacht. Ik moet trouwens wel zeggen dat ik het regel boekje van de sovjets en de amerikanen niet heb.

De voordelen van de Duitsers zijn misschien niet gratis maar wel groot, bijvoorbeeld de extra lmg's en dat deze (wat wel gratis is) extra schoten hebben. Daarnaast heb je de mogelijkheid om veel assault rifles in je leger te hebben en heb je een voordeel met je nco's (wat ook gratis is).

Ik snap dus opzich wel wat je bedoelt maar ben het er (nu) nog niet mee eens ;)
The longer the battle lasts the more force we'll have to use!

Dutch Grenadier
Beheerder
Berichten: 160
Lid geworden op: 29-04-2013 20:20

Bericht door Dutch Grenadier » 12-05-2013 15:30

Ik snap jou ook wel maar persoonlijk vind ik het cheesy om met maximaal assaultrifles te spelen. En die NCO en lmg zijn gewoon de national rules.
"Forever trust who we are"

generel
Soldaat
Berichten: 80
Lid geworden op: 05-05-2013 18:09

Bericht door generel » 12-05-2013 18:08

is hey Army bookje van Us, mag je 2 bazooka's en je hebt iets meer keuze in tanks, ook is de sherman M4 goedkoper. maar ik vind nog steeds de US beter in de Rolebook, puur omdat ik daar goedkope veteran squads kan meenemen,
(ik speel wel uit het US amry boekje om mijn Rangers meer histories correct te krijgen)

Verder denk ik dat de andere legers die gratis dingen nodig hebben om het tegen Duitsland op te kunnen nemen, de US heeft fire and manoeuvre wat erg goed is, maar ook klopt met de geschiedenis, verder hebben ze niet echt iets boeiend er bij gekregen, Veteran tanks hebben een soort fire and manoeuvre met hun main cannon wat wel goed is maar wil je wel een veteran tank mee is de vraag,

Groetjes

Plaats reactie