Operation Walk in the Park 2014

Maak hier je battle afspraken.
Plaats reactie
Dutch Grenadier
Beheerder
Berichten: 160
Lid geworden op: 29-04-2013 20:20

Operation Walk in the Park 2014

Bericht door Dutch Grenadier » 13-12-2013 12:07

Op zaterdag 5 april 2014 gaat Operation Walk in the Park 2014 gehouden worden in het oorlogsmuseum te Overloon.

Time period: geen limiet. Omdat dit het eerste grote Bolt Action toernooi stel ik nog geen time period in.

Punten: 1000

Lijsten:
-gaarne legerlijsten aanleveren via http://boltaction.easyarmy.com/Links.aspx (account is gratis)
-legerlijsten mailen naar: (volgt tzt.)
-legerlijsten mailen voor zaterdag 22 maart.

Waar: oorlogsmuseum Liberty Parc te Overloon

Aantal deelnemers: 14

Entree: €12*
Betalen voor: (volgt)

*: voor meegekomen toeschouwers geld een gereduceerd tarief van €12 entree. Hiermee hebben zij toegang tot het museum en tevens het toernooi. (Museum jaarkaart en Veteranenpas tellen als normaal). Iedere deelnemer zal een email ontvangen. Op vertoon van deze email hebben de meegekomen toeschouwers toegang tot het museum.

Lunch: zelf eten en drinken mee brengen. Er is een restaurant in het museum maar dit is op eigen kosten.

Tijden:
09:30 aanwezig
10:00 1e ronde
12:30 pauze tevens beoordelingen Best Painted Army
13:00 2e ronde
15:30 3e ronde
18:00 einde
18:15 prijsuitreiking
19:00 einde toernooi

Puntentelling: ik gebruik hetzelfde systeem als dat ik voor Flames of War toernooien gebruik.

Schilderen: alle modellen moeten minimaal 3 kleuren hebben. Verder wordt je op je schilder werk beoordeeld en dit telt mee in je eindscore.

Missies: (volgt)

Maximale order dice: 15

Aanvulling op regels: Ik speel het spel nu al een tijdje en merk dat sommige regels echt totaal niet realistisch zijn. Ik pas daarom enkele “houserules” toe. De aangepaste regels die ik hanteer tijdens het toernooi zijn:

-bossen: eenheden die op de bosrand staan kunnen volledig uit het bos schieten en beschoten worden. Eenheden die niet op de bosrand staan kunnen niet long range schieten en kunnen ook niet vanaf long range beschoten worden. Dit betekent dat je dus niet door een compleet bos heen kunt schieten.

-transport gunner: ik ben van mening dat het hoofdboordwapen van een transport werd bemand door crew en niet door de inzittende die werden vervoerd. Daarom word de hoofdbewapening van een transport bemand door een crew member. Dit houd in dat elke transport die een hoofdbewapening heeft kan worden gebruikt ook wanneer deze geen inzittende heeft. De overige boordwapens die worden gekocht worden wel bediend door de inzittende. De reguliere regels mbt. transport blijven gelden.

-order dice limiet: volgens de tournament PDF van Warlord mag je maximaal 12 order dice meenemen. Dit is wel erg weinig en hiermee worden sommige nationaliteiten ernstig benadeeld. Maar, mijn mening is dat een limiet wel nodig is anders worden de tafels gespammed met inexperienced eenheden. Daarom heb ik het order dice limiet gezet op 15. (free units tellen niet mee in dit limiet. Sommige nationaliteiten kunnen daardoor 16 order dice hebben)

Inschrijving: (vermeld je voornaam en forumnaam)
Allies:
1: Jan Willen van den Langeheem (FB)
2: Mark Corver (kan ook Axis)
3:
4:
5:
6:
7:

Axis:
1: Emiel (GnS)
2:
3:
4:
5:
6:
7:

Ik organiseer deze dag ook een Flames of War toernooi op dezelfde locatie. Een ieder is uiteraard vrij om het FoW toernooi te bezoeken evenals het museum. Ik heb begin 2013 ook een FoW toernooi hier georganiseerd en dit is zeer succesvol geweest. Ik hoop dat het voor Bolt Action ook zeer succesvol zal zijn.
"Forever trust who we are"

Thanquol
Soldaat
Berichten: 6
Lid geworden op: 24-10-2013 14:43

Bericht door Thanquol » 13-02-2014 14:59

Ik moet me helaas toch gaan uitschrijven, ik heb dan een aktiviteit die ik in de winkel bij ons host
May the Horned One smile upon you

Dutch Grenadier
Beheerder
Berichten: 160
Lid geworden op: 29-04-2013 20:20

Bericht door Dutch Grenadier » 14-02-2014 09:07

Dat is jammer.
"Forever trust who we are"

Plaats reactie