Basing

Plaats hier je vragen/mededelingen mbt Bolt Action.
Plaats reactie
Krasnoarmeyets
Soldaat
Berichten: 22
Lid geworden op: 10-05-2013 20:04

Basing

Bericht door Krasnoarmeyets » 11-05-2013 12:43

Misschien niet geheel de juiste plaats maar zet het hier toch maar even. Iemand tips hoe ik het beste urban bases kan maken zonder dat ze saai worden? In ieder geval alvast bedankt voor reacties ;)
The longer the battle lasts the more force we'll have to use!

generel
Soldaat
Berichten: 80
Lid geworden op: 05-05-2013 18:09

Bericht door generel » 11-05-2013 13:22

ik kijk naar wat doet het model en waar wil je heb hebben, welke stad of welk land wil je hem,

ik zal goed naar de stad kijken als je echt urban wilt neem 1 stad en bouw van uit daar verder.

Parijs zag er anders uit als een stad in Rusland, kijk veel oude film en wat ik veel doe (niet bij bolt action ik haat de base doen dus ik heb het simpel gehouden) maar dat is een persoon half over straat rennen maar ook de rand van de straat er bij maken want een soldaat is niet zo stom om midden op straat te gaan staan varieer wat je er op doet, en in een stad hadden ze ook planten en gras velden,

dus ik zal het wel simpel houden maar net die kleine dingen kunnen het gaaf maken, zo als een Cola blikje ergens laten liggen of een paar bakstenen maken. ik zal niet te veel puin doen, vaak als een leger aanvalt is het puin niet zo heel erg dat komt pas in de avond als er gebombadeert word

Maar goed pak 1 stad of lang waar je wilt vechten, dan kunnen we verder kijken:)

Krasnoarmeyets
Soldaat
Berichten: 22
Lid geworden op: 10-05-2013 20:04

Bericht door Krasnoarmeyets » 11-05-2013 13:32

Nou, wat ik wil bereiken is stalingrad. Zoals je misschien wel weet is Stalingrad echt aan gort geschoten. Wat ik dus wil is veel puin. Maar dan is dus de vraag, hoe ga ik dat puin maken en ook beschilderen...
The longer the battle lasts the more force we'll have to use!

Emp
Soldaat
Berichten: 30
Lid geworden op: 11-05-2013 10:29

Bericht door Emp » 11-05-2013 13:33

Cola blikjes zou ik nu niet gebruiken daar die nog niet commercieel bestonden tijdens WO 2

Er zijn heel wat "klaar gemaakte" bases verkrijgbaar in de handel.
Gewoon even googlen naar urban bases. Ik zag er onlangs zelfs die Berlin bases noemden maar ben de link vergeten.

Wat ik zelf zou doen is gewoon in plaats van gras, zand en steentjes is in putty een dun laagje op de base leggen en daar dan straatstenen in "snijden"
Dit laten drogen en klaar.
Qua objecten die je er bij kan leggen denk ik dan aan losse bakstenen, stukjes staal, houten plankjes, papiertjes, kranten, ...
There's something in the fog...

Krasnoarmeyets
Soldaat
Berichten: 22
Lid geworden op: 10-05-2013 20:04

Bericht door Krasnoarmeyets » 11-05-2013 13:36

Om even een voorbeeld te geven wat ik zou willen bereiken
Afbeelding

Echt dat puin waar ze door heen moeten, als dit tenminste haalbaar is...
The longer the battle lasts the more force we'll have to use!

Emp
Soldaat
Berichten: 30
Lid geworden op: 11-05-2013 10:29

Bericht door Emp » 11-05-2013 14:09

Dat is zeker haalbaar.
Mits het nodige werk :)

Heb je ervaring met het gebruiken van putty?
Dat groen en blauw boetseerklei geval wat je met elkaar moet vermengen en die dan beenhard wordt?

Je kan ook zakjes met bakstenen kopen. Bespaart je een hoop boetseerwerk maar kost je dan weer wat meer.

Vallejo heeft ook potten op de markt gebracht met een soort gel in.
Deze komen in verschillende soorten textuur en kleur. Van erg ruwe gruis tot watereffecten.

Check dit even.
http://www.beastsofwar.com/vallejo/vallejo-basing-gels/

Ik heb onlangs "Black Lava" gekocht en voor de eerste keer getest.
Werkt wel goed en snel.
There's something in the fog...

Krasnoarmeyets
Soldaat
Berichten: 22
Lid geworden op: 10-05-2013 20:04

Bericht door Krasnoarmeyets » 12-05-2013 14:44

Bedankt voor de tips, ga er maar eens naar kijken ;)
The longer the battle lasts the more force we'll have to use!

generel
Soldaat
Berichten: 80
Lid geworden op: 05-05-2013 18:09

Bericht door generel » 12-05-2013 18:13

ik zal goed naar de stad kijken, zo als je ziet op die foto had stalingrad stevige meuren, dus ik al echt omgevallen meuren maken en een paar lose bak stenen,

gebruik gewoon lekker houd lijn probeer het niet te netjes te zien en als je je bakstenen er op hebt, nog even door de vogel zand halen zo dat je alles door elkaar krijgt en het niet heel netjes puin word

kijk anders filmpjes op youtube.. werkt ook goed.

Groetjes

Plaats reactie